Rozpoczęcie współpracy z nowymi członkami zespołu – jak ułatwić ten proces?

29 marzec 2018

Rozpoczęcie współpracy z nowymi osobami, niesie za sobą szereg niewiadomych. W zależności od cech charakterologicznych proces nawiązania pożądanej relacji może być dłuższy, krótszy, bardziej przyjemny bądź mniej.

Na rynku istnieje wiele narzędzi, metod, technik, które mają  za zadanie ułatwić nawiązanie relacji z nowymi podwładnymi, członkami zespołu. Jednym z praktycznych i łatwych w zastosowaniu narzędzi (naszym zdaniem) są karty opracowane przez Jurgena Appelo (twórcy koncepcji Management 3.0) – Moving Motivators.

Czym jest to narzędzie oraz czym się wyróżnia od innych dostępnych na rynku?

Przede wszystkim praktycznością.  Wykorzystanie tych kart pozwala w bezpieczny sposób wspólnie z nowym pracownikiem odkryć, czym są jego, lub jej kluczowe, wewnętrzne motywatory w środowisku pracy.

Ustalenie i uświadomienie sobie motywacji pracowników, niejednokrotnie otwiera drzwi do wypracowania relacji opartej na zaufaniu oraz sprzyjającej wspólnemu osiąganiu sukcesów.

Jak wygląda to narzędzie w praktyce?

Otrzymujemy 10 opisanych kart, na których znajdują się kluczowe motywatory:

  1. Akceptacja – potrzeba zewnętrznej aprobaty.
  2. Ciekawość – potrzeba ciągłego poznawania.
  3. Władza – potrzeba wpływu.
  4. Honor – potrzeba poczucia lojalności wobec członków zespołu.
  5. Relacje – potrzeba posiadania dobrych relacji i atmosfery w zespole.
  6. Cel – potrzeba posiadania jasnego celu.
  7. Status – potrzeba posiadania wysokiej pozycji społecznej.
  8. Autonomia – potrzeba indywidualnej wolności.
  9. Porządek – potrzeba stabilizacji i uporządkowania.
  10. Mistrzostwo – potrzeba posiadania najwyższych kompetencji, wiedzy, umiejętności w danej dziedzinie.


I teraz gra się zaczyna:

→ w ramach ćwiczenia uczestnik/nowy podwładny otrzymuje pulę 10 kart;

→ na każdej karcie przedstawiony jest jeden motywator;

→ uczestnik/nowy podwładny proszony jest, aby umieścił je w kolejności od lewej (najwyższa) do prawej (najniższa), pod kątem tego, co go/ją motywuje;

→ prowadzący, również układa karty i pokazuje ich układ,  tak aby “gracze” widzieli priorytety swoich wzajemnych motywatorów.

Po tym rozpoczęciu, dochodzimy do prawdziwej “zabawy”. Karty i ich ułożenie wywołują przeważnie wręcz “lawinę” ciekawych pytań, dyskusji. Tworzone jest więc idealne środowisko do wzajemnego poznania, budowania relacji.

To narzędzie jest łatwe w użyciu, jednocześnie równocześnie użyteczne. W praktyce świetnie sprawdza się na warsztatach (Management 3.0. – które realizujemy), ale przede wszystkim w codziennej pracy ze swoim zespołem.

Polecamy wskazane narzędzie, a osoby zainteresowane większą ilością szczegółów bądź warsztatami, zapraszamy do kontaktu.

Pozdrawiamy
AKAT CONSULTING GROUP


Proponowane wpisy

 23 000,00 zł dofinansowania na doradztwo!
27 czerwiec 2019

23 000,00 zł dofinansowania na doradztwo!

CZYTAJ WIĘCEJ
Bycia lepszym kierownikiem, liderem, przywódcą można się nauczyć
30 maj 2019

Bycia lepszym kierownikiem, liderem, przywódcą można się nauczyć

CZYTAJ WIĘCEJ
Zaangażowanie -jak budować motywujące środowisko
14 maj 2019

Zaangażowanie -jak budować motywujące środowisko

CZYTAJ WIĘCEJ
Marketing w małych i średnich przedsiębiorstwach
24 marzec 2019

Marketing w małych i średnich przedsiębiorstwach

CZYTAJ WIĘCEJ
Dlaczego komunikacja jest ważna i co zrobić, żeby ją usprawnić?
07 luty 2019

Dlaczego komunikacja jest ważna i co zrobić, żeby ją usprawnić?

CZYTAJ WIĘCEJ
Lean Change Management, czyli nowe podejście wprowadzania zmian w organizacji, part III, ostatnia
04 czerwiec 2018

Lean Change Management, czyli nowe podejście wprowadzania zmian w organizacji, part III, ostatnia

CZYTAJ WIĘCEJ
Zysk - wartość czy szczęście? Poszukiwanie alternatywnych strategii rozwoju firm
11 styczeń 2019

Zysk - wartość czy szczęście? Poszukiwanie alternatywnych strategii rozwoju firm

CZYTAJ WIĘCEJ
LIDER - cecha świadomego przedsiębiorcy
25 wrzesień 2018

LIDER - cecha świadomego przedsiębiorcy

CZYTAJ WIĘCEJ
Analizator możliwości dofinansowania szkoleń i doradztwa
30 wrzesień 2018

Analizator możliwości dofinansowania szkoleń i doradztwa

CZYTAJ WIĘCEJ
Od marketingu tradycyjnego do marketingu partnerskiego
14 czerwiec 2018

Od marketingu tradycyjnego do marketingu partnerskiego

CZYTAJ WIĘCEJ
Połączenie teatru z rozwojem biznesowym? Brzmi jak dwa różne bieguny?
04 czerwiec 2018

Połączenie teatru z rozwojem biznesowym? Brzmi jak dwa różne bieguny?

CZYTAJ WIĘCEJ
Akademia Przedsiębiorczości 2018
11 październik 2018

Akademia Przedsiębiorczości 2018

CZYTAJ WIĘCEJ
Certyfikat Polskiej Izby Szkoleniowej dla AKAT Consulting
12 listopad 2018

Certyfikat Polskiej Izby Szkoleniowej dla AKAT Consulting

CZYTAJ WIĘCEJ
Praktyczny kurs planowania i zarządzania projektami już 10 i 11 maja we Wrocławiu!
02 maj 2018

Praktyczny kurs planowania i zarządzania projektami już 10 i 11 maja we Wrocławiu!

CZYTAJ WIĘCEJ
Rozpoczęcie współpracy z nowymi członkami zespołu – jak ułatwić ten proces?
29 marzec 2018

Rozpoczęcie współpracy z nowymi członkami zespołu – jak ułatwić ten proces?

CZYTAJ WIĘCEJ
E-mail Marketing Automation – przygotuj wiadomość, którą chcą otwierać Twoi klienci!

E-mail Marketing Automation – przygotuj wiadomość, którą chcą otwierać Twoi klienci!

CZYTAJ WIĘCEJ
Warto dzielić się doświadczeniami, warto spotykać się z innymi
26 czerwiec 2018

Warto dzielić się doświadczeniami, warto spotykać się z innymi

CZYTAJ WIĘCEJ
Lean Change Management, czyli nowe podejście wprowadzania zmian w organizacji, part I
22 marzec 2018

Lean Change Management, czyli nowe podejście wprowadzania zmian w organizacji, part I

CZYTAJ WIĘCEJ

SZYBKI KONTAKT

 
 
 

ODWIEDŹ NAS NA:

Logotyp Akat consulting