Kto może uzyskać dofinansowanie
Do konkursu może przystąpić mikro-, małe lub średnie przedsiębiorstwa posiadające co najmniej jeden produkt (wyrób) lub usługę o potencjale do internacjonalizacji na co najmniej jednym nowym rynku zagranicznym i działające w jednym z wymienionych województw:
- warmińsko-mazurskim;
- podlaskim;
- lubelskim;
- świętokrzyskim;
- podkarpackim.
Celem konkursu Internacjonalizacja MŚP jest sfinansowanie kosztów wprowadzenia na nowe rynki zagraniczne produktów lub usług
Katalog możliwych kosztów
-
doradztwo w zakresie opracowania zaprezentowanego we wniosku o dofinansowanie nowego modelu biznesowego w zakresie:
a) analizy produktów przedsiębiorstwa, oceny konkurencyjnej pozycji tych produktów oraz przedsiębiorstwa na wybranych rynkach zagranicznych, kompleksowego zbadanie uwarunkowań działalności, w tym barier wejścia na te rynki zagraniczne;
b) wskazania rynków docelowych wraz z uzasadnieniem i projekcją możliwości sprzedaży na tych rynkach zagranicznych, a także identyfikację potencjalnych odbiorców / kontrahentów na rynkach zagranicznych;
c) analizy dotychczasowego modelu biznesowego przedsiębiorstwa wraz z propozycją zmian tego modelu pod kątem internacjonalizacji na wybranych rynkach zagranicznych;
d) wyboru najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych (w tym wskazanie wydarzeń targowych, wystaw czy kierunków misji gospodarczych, oszacowanie budżetu działań promocyjnych towarzyszących przygotowaniu do wdrażania nowego modelu biznesowego);
e) rekomendacji w zakresie reorganizacji przedsiębiorstwa i przygotowania go do działalności eksportowej (organizacji działu eksportu, logistyki, etc.);
f) opracowania koncepcji wejścia na rynek zagraniczny, wraz ze szczegółowym określeniem zadań związanych z przygotowaniem do wdrożenia nowego modelu biznesowego na poszczególnych rynkach;
g) rekomendacji w zakresie nabycia oprogramowania niezbędnego do automatyzacji procesów biznesowych i nabycia środków trwałych w związku z przygotowaniem do internacjonalizacji działalności;
h) rekomendacje w zakresie rozwoju eksportu w oparciu o współpracę z organizacjami międzynarodowymi
-
doradztwo w zakresie przygotowania do wdrożenia nowego modelu biznesowego obejmujące:
a) wyszukiwanie, selekcję, a następnie nawiązanie kontaktów z partnerami zagranicznymi i doprowadzenia do etapu negocjacji handlowych; b) pozyskiwania zewnętrznego finansowania działalności eksportowej i instrumentów finansowych obniżających ryzyko eksportowe (kredyty eksportowe, fundusze poręczeniowe i gwarancyjne, fundusze dotacji, transakcje terminowe, etc.), c) przygotowania produktu do potrzeb rynku docelowego (w tym m.in. badanie marketingowe na rynku docelowym); d) przygotowania kanałów dystrybucji i kanałów obsługi otoczenia formalno-prawnego umożliwiającego wejście na dany rynek zagraniczny; e) uzyskania certyfikacji, akredytacji, koncesji lub innego typu dokumentów i praw niezbędnych dla prowadzenia działalności gospodarczej, sprzedaży produktów na docelowym rynku zagranicznym; f) przygotowania planu szczegółowej kampanii promocyjnej, projektowania materiałów reklamowych i promocyjnych, stron internetowych oraz aplikacji mobilnych przeznaczonych do promocji i sprzedaży produktów, których dotyczy projekt na rynkach zagranicznych.
-
inne usługi związane z wdrożeniem nowego modelu biznesowego takie jak:
a) materiały reklamowe i promocyjne;
b) szkolenia;
c) dostęp do baz danych i źródeł informacji;
d) tłumaczenia;
e) badania i testy produktów kierowanych na eksport;
f) projektowanie procesów technologicznych i logistycznych
-
koszty udziału w międzynarodowych targach, wystawach lub misjach gospodarczych obejmujące:
a) wynajęcie i zabudowę powierzchni wystawienniczej;
b) zakup usług w zakresie organizacji i obsługi stoiska;
c) zakup usług w zakresie transportu osób, eksponatów oraz elementów zabudowy wraz z ubezpieczeniem, odprawą celną i kosztami spedycji;
d) podróże służbowe maksymalnie trzech osób uczestniczących w targach, wystawach lub misjach, w okresie nie dłuższym niż dwa dni;
e) opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz dla osób uczestniczących w targach, wystawach lub misjach;
f) reklamę w mediach targowych;
g) rezerwację miejsca wystawowego na targach;
h) opłatę rejestracyjną za udział w targach oraz wpis do katalogu targowego;
i) zakup usług w zakresie organizacji spotkań z potencjalnymi partnerami handlowymi w ramach udziału w targach, wystawach lub misjach
Kryteria priorytetowe
- projekty realizujące zakres regionalnych inteligentnych specjalizacji wspólnych dla co najmniej 2 województw z Polski Wschodniej,
- przyczyniających się do wzrostu zatrudnienia MŚP,
- projekty przedsiębiorstw, których przychody z eksportu w ostatnim roku obrotowym są mniejsze od 30% sumy przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług
- projekty przyczyniające się do promocji zielonej i zrównoważonej gospodarki.
- 800 tys. PLN (w przypadku wybrania rynków docelowych internacjonalizacji spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii)
- 550 tys. PLN (w przypadku wybrania rynków docelowych internacjonalizacji z Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii)
- Maksymalna intensywność dofinansowania wynosi `85 % kosztów kwalifikowalnych (w przypadku pomocy de minimis)
Jak dużą dotację
można uzyskać?
można uzyskać?
Do zakończenia naboru pozostało:
Jak skorzystać z dofinansowania?
Skontaktuj się z nami mailowo bądź telefonicznie, a wyjaśnimy wszelkie kwestie.
Kim jesteśmy?
Jesteśmy firmą doradczą z 14-letnim doświadczeniem.
- zrealizowaliśmy ponad 25 000 godzin doradczych i szkoleniowych,
- posiadamy certyfikat DEKRY poświadczający spełnianie Standardu Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 2.0,
- z sukcesem pozyskujemy środki na inwestycje, usługi doradcze, szkoleniowe, rozwój eksportu
Zespół naszych doradców każdorazowo dokonuje darmowej diagnozy potrzeb oraz analizy możliwości pozyskania środków.

Firma AKAT Consulting powstała z myślą o rozwoju osobistym i biznesowym. W naszej organizacji nie ma przypadkowych osób, projektów, realizacji. Wszystko robimy z pełnym zaangażowaniem i indywidualnym podejściem.
Od 14 lat realizujemy doradztwo i szkolenia na najwyższym poziomie jakości.
Zaufali nam















































-
BIURO FIRMY:
ul. Podwale 7 (IV piętro),
50-043 Wrocław - +48 793 489 009
- biuro@akatconsulting.pl
- www.akatconsulting.pl

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU
Odpowiemy najszybciej jak to możliwe