Kierownik - Lider - Przywódca. 2-dniowe warsztaty praktyczne z zakresu rozwoju lidera i efektywnego zarządzania zespołem
KOD SZKOLENIA: PMZ2
PROGRAM SZKOLENIA
1. WPROWADZENIE
- pojęcia podstawowe w zarządzaniu zespołami
- powitanie uczestników – zasady, przerwy, pytania, wzajemne poznanie się. • Identyfikacja oczekiwań i doświadczenia uczestników.
- przedstawienie głównych celów i agendy szkolenia.
2. Kierownik a Lider Przywódca
- różnica między kierownikiem/szefem a liderem/przywódcą
- 21 cech idealnego lidera
- pięć poziomów przywództwa wg J.C. Maxwell`a
- Narzędzie do indywidualnej oceny poziomu przywództwa
3. Ścieżka rozwoju liderów – jak przejść na wyższy poziom zarządzania
- Poziom stanowiska
- Poziom przyzwolenia
- Poziom skuteczności
- Poziom rozwijania podwładnych
- Poziom osobistego autorytety
- plusy i minusy poszczególnych poziomów
- przekonania i kroki pozwalające przejść na wyz
- szy poziom efektywności osobistej i przywództwa
4. Efektywne wykorzystanie ról zespołowych współpracowników
- cechy charakteru a preferowane role zespołowe
- Test diagnoza ról w zespole
- warsztat z zakresu budowania efektywnych zespołów, adekwatnych do róz
- nego typu zadań/projektów\
5. Przywództwo sytuacyjne
- Style kierowania zespołami
- Test autodiagnoza menadz
- era
- Jak dobrać odpowiedni styl b>onych celów i składu zespołu?
- Expose szefa – kiedy i różpo co wygłaszamy
- Warsztat: Expose szefa w praktyce
- finansowe i niefinansowe narzędzia motywowania
- kary niefinansowe
- nagrody niefinansowe
- co ludzi motywuje do pracy?
- algorytm efektywnej rozmowy słróżu
- algorytm efektywnej rozmowy słróżuz
- ącej ukaraniu pracownika
- najczęstsze błędy popełniane w obszarze komunikacji szefa z pracownikiem
- bariery skutecznej komunikacji
- zasady skutecznej komunikacji
- zasady udzielania skutecznej informacji zwrotnej
- fazy rozwoju ze
- rola kierownika w poszczególnych fazach z
- ycia zespołu
- przyczyny konfliktów w zespole
- style zachowań w sytuacjach konfliktowych i stresowych
- test zachowań w sytuacjach konfliktowych i stresowych
- jak w praktyce wykorzystać wiedzę o swoich/li> 9. ZAKOŃCZENIE WARSZTATU – PODSUMOWANIE
CELE SZKOLENIA
Podniesienie poziomu wiedzy z zakresu:
- skutecznych narzędzi zarządzania zespołami
- narzędzi zwiększających jakość planowania i efektywności pracy
- skutecznej komunikacji
- umiejętnego nagradzana i karania, w tym z użyciem poza finansowych narzędzi motywowania
Podniesienie praktycznych umiejętności z zakresu:
- planowania pracy zespołu,
- skutecznej komunikacji w zespole oraz pomiędzy zespołem a przełoz
onym - skutecznych technik nagradzania i karania
- identyfikowania i zarządzania konfliktami
- budowania autorytetu.
Wyrobienie bądź wzmocnienie m.in. następujących postaw:
- systemowego podejścia do planowania i zarządzania pracownikami,
- identyfikacji i eliminacji zachowań indywidualnych i grupowych, które destrukcyjnie wpływają na efektywność pracy i realizowanych projektów przez ich wydłuz
enie oraz zwiększenie kosztów, - skutecznej komunikacji i porozumiewania się, w tym uwaz
nego słuchania współpracowników, - wzrost świadomości silnych i słabych stron kierownika dzięki wykorzystaniu narzędzi autodiagnozy menadz
era.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Oferujemy usługę w formie zamkniętej (możliwa realizacja w formie doradztwa dla osób zarządzających, właścicieli firm/kierowników wyższego szczebla).
W takiej sytuacji usługa jest dostosowywana do życzeń konkretnego Klienta, a przyjęte rozwiązania opierają się na analizie potrzeb danego przedsiębiorstwa.
Serdecznie zapraszamy do współpracy.
Dla kogo?
Właściciele firm, Kierownicy projektów
Trener
Tomasz Kurek
Miejsce i Termin
prosimy o kontakt
Cena
prosimy o kontakt
Jesteś zainteresowany szkoleniem?
Zapraszamy do kontaktu
Odpowiemy najszybciej jak to możliwe