Kierownik – Lider – Przywódca. Warsztaty praktyczne z zakresu rozwoju lidera i efektywnego zarządzania zespołem
- Temat szkolenia:
- Kod szkolenia:
- Rodzaj szkolenia:
- Forma szkolenia:
- Obszary szkolenia:
- Dla kogo:
Szkolenie dedykowane jest dla Menadżerów, kierownikóworaz wszystkich, którzy chcą nabyć bądź rozwinąć, wzmocnić swoje umiejętności z zakresu bycia skutecznym i efektywnym liderem, przywódcą.
Informacje
organizacyjne
- Szkolenie odbędzie się w terminie:
2 dni
14 godzin dydaktycznych
Warszawa
Program szkolenia
Poznaj harmonogram szkolenia:
Wprowadzenie
- pojęcia podstawowe w zarządzaniu zespołami
- powitanie uczestników – zasady, przerwy, pytania, wzajemne poznanie się.
- Identyfikacja oczekiwań i doświadczenia uczestników.
- przedstawienie głównych celów i agendy szkolenia.
Kierownik a Lider Przywódca - różnica między kierownikiem/szefem a liderem/przywódcą
- 21 cech idealnego lidera
- pięć poziomów przywództwa wg J.C. Maxwell`aNarzędzie do indywidualnej oceny poziomu przywództwa
Ścieżka rozwoju liderów – jak przejść na wyższy poziom zarządzania
- Poziom stanowiska
- Poziom przyzwolenia
- Poziom skuteczności
- Poziom rozwijania podwładnych
- Poziom osobistego autorytety
- plusy i minusy poszczególnych poziomów
- przekonania i kroki pozwalające przejść na wyższy poziom
- efektywności osobistej i przywództwa
Efektywne wykorzystanie ról zespołowych współpracowników
- cechy, charaktery a preferowane role zespołowe
- Test diagnoza ról w zespole
- warsztat z zakresu budowania efektywnych zespołów, adekwatnych do różnego typu zadań/projektów
Przywództwo sytuacyjne
- Style kierowania zespołami
- Test autodiagnoza menadżera
- Jak dobrać odpowiedni styl zarządzania i delegowania zadań w zależności od założonych celów i składu zespołu?
- Expose szefa – kiedy i po co wygłaszamy
- Warsztat: Expose szefa w praktyce
Motywowanie
- finansowe i niefinansowe narzędzia motywowania
- kary niefinansowe
- nagrody niefinansowe
- co ludzi motywuje do pracy?
- najczęstsze błędy popełniane w obszarze motywowania pracowników,
- algorytm efektywnej rozmowy służącej nagrodzeniu pracownika
- algorytm efektywnej rozmowy służącej ukaraniu pracownika
Efektywna komunikacja w zespole
- najczęstsze błędy popełniane w obszarze komunikacji szefa z pracownikiem
- bariery skutecznej komunikacji
- zasady skutecznej komunikacji
- zasady udzielania skutecznej informacji zwrotnej
Rozwój zespołu i sytuacje konfliktowe
- fazy rozwoju zespołu
- rola kierownika w poszczególnych fazach życia zespołu
- przyczyny konfliktów w zespole
- style zachowań w sytuacjach konfliktowych i stresowych
- test zachowań w sytuacjach konfliktowych i stresowych
- jak w praktyce wykorzystać wiedzę o swoich zachowaniach w sytuacjach konfliktowych i stresowych do podniesienia poziomu efektywności osobistej
ZAKOŃCZENIE WARSZTATU – PODSUMOWANIE
- podsumowanie i rekomendacje
- Koszt szkolenia:
- W ramach usługi otrzymasz:
Koszty
szkolenia
Korzyści ze szkolenia
Celem szkolenia jest podniesienie poziomu wiedzy z zakresu skutecznych narzędzi zarządzania zespołami, narzędzi zwiększających jakość planowania i efektywności pracy. Podniesienie praktycznych umiejętności z zakresu planowania pracy zespołu, skutecznej komunikacji w zespole oraz pomiędzy zespołem a przełożonym. Wyrobienie bądź wzmocnienie m.in. następujących postaw: systemowego podejścia do planowania i zarządzania pracownikami, identyfikacji i eliminacji zachowań indywidualnych i grupowych.
Zapisz się na szkolenie!
Wypełnij krótki formularz - nasz Specjalista ds. Szkoleń skontaktuje się z Państwem, by ustalić szczegóły.
Kim jesteśmy
Jesteśmy firmą szkoleniowo-doradczą z kilkunastoletnim doświadczeniem.
- współpracujemy z około 90-osobowym zespołem trenerów różnych specjalizacji,
- zrealizowaliśmy blisko 42 000 godzin doradczych i szkoleniowych,
- posiadamy certyfikat DEKRY poświadczający spełnianie Standardu Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 2.0,
- średnia ocena usług, które zrealizowaliśmy, to aż 4,8 w 5 stopniowej skali.
Zaufali nam
Inne szkolenia
Poznaj naszą ofertę szkoleń otwartych