- Temat szkolenia:
- Kod szkolenia:
- Rodzaj szkolenia:
- Forma szkolenia:
- Obszary szkolenia:
- Dla kogo:
Menadżerowie, kierownicy, wszyscy, którzy chcą nabyć, rozwinąć lub wzmocnić swoje umiejętności z zakresu bycia skutecznym i efektywnym liderem oraz przywódcą.
Informacje
organizacyjne
- Szkolenie odbędzie się w terminie:
2 dni
16 godzin dydaktycznych
Program szkolenia
Poznaj harmonogram szkolenia:
Wprowadzenie
- podstawowe pojęcia w zarządzaniu zespołami
- powitanie uczestników – zasady, przerwy, pytania, wzajemne poznanie się
- identyfikacja oczekiwań i doświadczenia uczestników
- przedstawienie głównych celów i agendy szkolenia
Kierownik a Lider Przywódca
- różnica między kierownikiem/szefem, a liderem/przywódcą
- 21 cech idealnego lidera
- pięć poziomów przywództwa wg J.C. Maxwell`a
- narzędzie do indywidualnej oceny poziomu przywództwa
Ścieżka rozwoju liderów – jak przejść na wyższy poziom zarządzania
- poziom stanowiska
- poziom przyzwolenia
- poziom skuteczności
- poziom rozwijania podwładnych
- poziom osobistego autorytetu
- plusy i minusy poszczególnych poziomów
- przekonania i kroki pozwalające przejść na wyższy poziom efektywności osobistej i przywództwa
Efektywne wykorzystanie ról zespołowych współpracowników
- cechy charakteru, a preferowane role zespołowe
- test diagnoza ról w zespole
- warsztat z zakresu budowania efektywnych zespołów, adekwatnych do różnego typu zadań/projektów
Przywództwo sytuacyjne
- style kierowania zespołami
- test autodiagnoza menadżera
- jak dobrać odpowiedni styl zarządzania i delegowania zadań w zależności od założonych celów i składu zespołu
- expose szefa – kiedy i po co wygłaszamy
- warsztat: Expose szefa w praktyce
Motywowanie
- finansowe i niefinansowe narzędzia motywowania
- kary niefinansowe
- nagrody niefinansowe
- co ludzi motywuje do pracy?
- najczęstsze błędy popełniane w obszarze motywowania pracowników
- algorytm efektywnej rozmowy służącej nagrodzeniu pracownika
- algorytm efektywnej rozmowy służącej ukaraniu pracownika
Efektywna komunikacja w zespole
- najczęstsze błędy popełniane w obszarze komunikacji szefa z pracownikiem
- bariery skutecznej komunikacji
- zasady skutecznej komunikacji
- zasady udzielania skutecznej informacji zwrotnej
Rozwój zespołu i sytuacje konfliktowe
- fazy rozwoju zespołu
- rola kierownika w poszczególnych fazach życia zespołu
- przyczyny konfliktów w zespole
- style zachowań w sytuacjach konfliktowych i stresowych
- test zachowań w sytuacjach konfliktowych i stresowych
- jak w praktyce wykorzystać wiedzę o swoich zachowaniach w sytuacjach konfliktowych i stresowych do podniesienia poziomu efektywności osobistej
Zakończenie warsztatu – podsumowanie
- podsumowanie i rekomendacje
- Koszt szkolenia:
- W ramach usługi otrzymasz:
Koszty
szkolenia
Korzyści ze szkolenia
Celem szkolenia i praktycznych warsztatów jest podniesienie poziomu wiedzy z zakresu skutecznych narzędzi zarządzania zespołami oraz narzędzi zwiększających jakość planowania i efektywność pracy.
Uczestnik nauczy się skutecznie komunikować w zespole, a także w relacji zespół-przełożony. Dowie się jak odpowiednio delegować zadania i w jaki sposób budować efektywne relacje ze współpracownikami. Dzięki szkoleniu nabędzie umiejętność inspirowania podwładnych oraz skutecznego motywowania.
Zapisz się na szkolenie!
Wypełnij krótki formularz - nasz Specjalista ds. Szkoleń skontaktuje się z Państwem, by ustalić szczegóły.
Kim jesteśmy
Jesteśmy firmą szkoleniowo-doradczą z kilkunastoletnim doświadczeniem.
- współpracujemy z około 90-osobowym zespołem trenerów różnych specjalizacji,
- zrealizowaliśmy blisko 42 000 godzin doradczych i szkoleniowych,
- posiadamy certyfikat DEKRY poświadczający spełnianie Standardu Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 2.0,
- średnia ocena usług, które zrealizowaliśmy, to aż 4,8 w 5 stopniowej skali.
Zaufali nam
Inne szkolenia
Poznaj naszą ofertę szkoleń otwartych