Skuteczna komunikacja – efektywny zespół.
Co robić by sprawnie i partnersko się komunikować?
- Temat szkolenia:
- Kod szkolenia:
- Rodzaj szkolenia:
- Forma szkolenia:
- Obszary szkolenia:
- Dla kogo:
Wszyscy, którzy chcą skutecznie się komunikować i tworzyć efektywnie pracujące zespoły. Szkolenie rekomendowane jest tym, którzy pracują zespołowo oraz mają powiązane wyniki swojej pracy z efektami pracy innych osób.
Informacje
organizacyjne
- Szkolenie odbędzie się w terminie:
2 dni
16 godzin dydaktycznych
Program szkolenia
Poznaj harmonogram szkolenia:
Wprowadzenie do zagadnienia efektywnej komunikacji.
1. Runda otwarcia
- Przedstawienie programu
- Przedstawienie trenera i uczestników
- Zebranie oczekiwań uczestników dotyczących szkolenia
- Ustalenie reguł współpracy
- Wzajemne poznanie uczestników i prowadzącego, wytworzenie optymalnego klimatu emocjonalnego, ustalenie zasad dyscypliny pracy
2. Miękka komunikacja = twarde wyniki
- Dlaczego współpraca i celowa komunikacja w zespole jest ważna?
- 3 funkcje komunikacji
- Atmosfera i relacje – otwartość i szacunek dla innych
- Wyniki – dostęp i przekazywanie informacji oraz praca na danych
- Współpraca – nastawienie na cel i odpowiedzialność
Ćwiczenie komunikacyjne, którego celem jest integracja zespołów.
3. Koło komunikacji –jak wpływamy na drugą stronę?
- Spójność i wiarygodność, czyli komunikacja poza słowami
- Język ciała – na co zwracać uwagę, by wiarygodnie i efektywnie porozumiewać się?
- Głos – jak nasz sposób wypowiedzi wpływa na efekt jaki osiągamy w rozmowie?
- Co to są gry statusowe, walka o pozycję? Status wysoki, niski i dynamiczny jak go budować i korzystać z niego we współpracy?
Ćwiczenie komunikacyjne.
Komunikacja w zespole warunkiem jego skuteczności.
1. Jak mówić, by dobrze się komunikować – różne style mówienia i ich efekty
- Jak przekazywać informacje, znaczenie precyzji wypowiedzi
- Mocny język- technika konkretyzowania
Ćwiczenie komunikacyjne powiedź to innymi słowami.
2. Dialog – poznawanie i łączenie perspektyw
- Pytanie i uważne słuchanie w celu uniknięcia nieporozumień
- Prowadzenie dialogu i nastawienie na rozwiązania – doskonalenie umiejętności zadawania odpowiednich pytań
- Kontraktowanie i umawianie się na współpracę
- Język rozwiązań – technika współpracy i nastawienia na działanie
- Praca warsztatowa której celem jest uruchomienie dialogu pomiędzy zespołami
3. Feedback w zespole
- Udzielanie informacji zwrotnych niezbędne narzędzie współdziałania
- FUKO – praktyczny algorytm feedbacku
- Jak krytykować by zachęcać do zmiany zachowania?
- Jak chwalić, by wzmacniać relację i zachęcać do jego kontynuowania działania?
4. Asertywność we współpracy – jak rozmawiać w trudnych sytuacjach?
- Przekazywanie trudnych informacji
- Odmawianie – jak optymalnie przekazywać informację, że to, czego sobie życzysz, nie jest możliwe do realizacji.
5. Podsumowanie i zakończenie
- Koszt szkolenia:
- W ramach usługi otrzymasz:
Koszty
szkolenia
Korzyści ze szkolenia
Szkolenie przygotowuje uczestników do efektywnej współpracy z innymi osobami, poprzez rozwijanie umiejętności „piątki komunikacyjnej” w zespole. Piątka komunikacyjna to bazowe umiejętności niezbędne do sprawnego komunikowania się z innymi. Trening to okazja do przetrenowania spójności komunikacyjnej, jasnego i klarownego przekazywania informacji, prowadzenia dialogu we współpracy, udzielania informacji zwrotnych, radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
Zapisz się na szkolenie!
Wypełnij krótki formularz - nasz Specjalista ds. Szkoleń skontaktuje się z Państwem, by ustalić szczegóły.
Kim jesteśmy
Jesteśmy firmą szkoleniowo-doradczą z kilkunastoletnim doświadczeniem.
- współpracujemy z około 90-osobowym zespołem trenerów różnych specjalizacji,
- zrealizowaliśmy blisko 42 000 godzin doradczych i szkoleniowych,
- posiadamy certyfikat DEKRY poświadczający spełnianie Standardu Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 2.0,
- średnia ocena usług, które zrealizowaliśmy, to aż 4,8 w 5 stopniowej skali.
Zaufali nam
Inne szkolenia
Poznaj naszą ofertę szkoleń otwartych