Szkolenia

ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI. 2-DNIOWY PRAKTYCZNY KURS PLANOWANIA I ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI

Szkolenia

PROGRAM SZKOLENIA


Dzień 1. 

 

  1. WPROWADZENIE - pojęcia podstawowe w zarządzaniu projektami (1 h)
    • Powitanie uczestników – zasady, przerwy, pytania, wzajemne poznanie się
    • Identyfikacja oczekiwań i doświadczenia uczestników
    • Przedstawienie głównych celów i agendy szkolenia
    • co to jest projekt?
    • trójkąt projektowy
    • projekt a inne aktywności (zadanie, proces)
    • rola projektów w organizacji
    • klasyfikacja projektów
  2. Metodyka zarządzania projektami (0,5 h)
    • metoda vs. standard zarządzania projektami
    • przegląd najważniejszych standardów i metodyk zarządzania projektami (PMBOK, PRINCE2, PCM, Łańcuch Krytyczny, APM, SCRUM) - podobieństwa i różnice
    • przykładowe definicje projektów w różnych metodykach
    • jaką metodę planowania i zarządzania projektem wybrać w zależności od rodzaju i wielkości projektu?
    • zasady certyfikacji w najważniejszych metodykach
  3. Cykl życia projektu: (0,5 h)
    • jak przejść od pomysłu do jego realizacji (lejek projektowy)
    • fazy planowania i realizacji projektu
  4. Przygotowanie projektu (1 h)
    • przygotowanie projektu „krok po kroku”
    • zagrożenia dla realizacji projektu wynikające z błędów planowania
    • najczęstsze błędy popełniane w procesie planowania i ich konsekwencje dla czasu realizacji projektu i jego budżetu
  5. Cel projektu (0,5 h)
    • zasady prawidłowej konstrukcji celu projektu (SMART/RUMAK)
    • wskaźniki i sposoby pomiaru stopnia realizacji celu, najczęstsze błędy występujące przy definiowaniu celu i ich konsekwencje dla dalszych etapów prac nad projektem
  6. Określenie zakresu projektu – zadania i oczekiwane rezultaty (2 h)
    • efekty projektu (produkt, rezultat, oddziaływanie)
    • czym jest zakres projektu
    • najczęstsze błędy popełniane na etapie planowania zakresu projektu i ich konsekwencje na etapie realizacji
    • Struktura Podziału Pracy (WBS) jako narzędzie do planowania zakresu projektu, zasady konstrukcji „krok po kroku”
    • wykorzystanie WBS na etapie realizacji projektu
  7. Określenie czasu trwania projektu (2,5 h)
    • najczęstsze błędy popełniane na etapie harmonogramowania
    • sieć projektu (PERT) jako narzędzie wstępne do harmonogramowania - zasady tworzenia „krok po kroku”
    • warsztat - budowa sieci PERT
    • ścieżka krytyczna w projekcie
    • łańcuch krytyczny
    • harmonogram Ganta



Dzień 2. 

 

  1. Ryzyko – wymagania, przeglądy, rejestry (1 h)
    • analiza ryzyk w projekcie
    • ryzyko w projekcie (szanse i zagrożenia)
    • analiza ryzyka z wykorzystaniem sieci projektu (PERT)
    • możliwe rodzaje działań związanych ze zidentyfikowanymi ryzykami
    • aktualizacja harmonogramu projektu o działania zapobiegawcze i minimalizujące efekty występujących ryzyk
    • techniki monitowania ryzyk
  2. Zasoby projektu, w tym budżet projektu (1,5 h)
    • rodzaje zasobów wykorzystywanych w projektach
    • najczęstsze błędy na etapie budżetowania projektu i ich konsekwencje
    • echniki estymacji kosztów
      • łańcuch krytyczny jako narzędzie aktualizacji ścieżki krytycznej z uwzględnianiem dostępności zasobów
  3. Organizacja i środowisko projektu (1 h)
    • środowisko wewnętrzne i zewnętrzne projektu
    • interesariusze projektu, ich rodzaje i możliwy wpływ na projekt
    • narzędzie do analizy interesariuszy projektu
  4. Konstruowanie zespołu projektowego (1,5 h)
    • role w zespole
    • diagnoza preferowanych ról w zespole - narzędzia do diagnozy silnych i słabych stron pracowników
    • techniki wykorzystania różnorodności zespołu dla zwiększenia jego efektywności
    • etapy rozwoju zespołu projektowego
  5. Zarządzanie zespołem projektowym – rola kierownika projektu (1 h)
    • kierownik projektu a przywódca/lider zespołu,
    • 5 poziomów przywództwa wg Johna C. Maxwella,
    • 21 niezaprzeczalnych praw przywództwa wg Johna C. Maxwella,
    • zasady skutecznej komunikacji z pracownikami (jak skutecznie delegować zadania, i dawać informację zwrotną -nagradzać i karać),
    • autodiagnoza manadżera dot. jego preferowanego stylu zarządzania,
    • zasady przywództwa sytuacyjnego,
    • rozwiązywanie konfliktów.
  6. Monitorowanie i kontrola projektu, zarządzanie jakością oraz czasem w projekcie (1 h)
  7. Zamykanie projektu (0,5 h)
  8. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA – PODSUMOWANIE. (0,5 h)
    • Podsumowanie zagadnień dot. planowania i zarządzania projektami
CZYTAJ WIĘCEJ

CELE


Podniesienie poziomu wiedzy z zakresu:

 

  • metodyk i standardów zarządzania projektami
  • narzędzi zwiększających jakość planowania projektu i jego realizacji
  • funkcjonowania zespołu i kierowania nim.

 

Na poziomie umiejętności:

Podniesienie praktycznych umiejętności z zakresu:

 

  • właściwego planowania i zarządzania realizacją projektu,
  • prawidłowego wykorzystywania narzędzi ułatwiających planowanie i zarządzanie projektem
  • skutecznej komunikacji w zespole, pomiędzy zespołem a kierownikiem projektu oraz pomiędzy zespołem realizującym projekt a jego indosariuszami
  • wykorzystania narzędzie zwiększających efektywność zespołów projektowych

 

Na poziomie kompetencji społecznych:

Wyrobienie bądź wzmocnienie m.in. następujących postaw:

 

  • systemowego podejścia do planowania i zarządzania projektami,
  • identyfikacji i eliminacji zachowań indywidualnych i grupowych, które destrukcyjnie wpływają na efektywność pracy i realizowanych projektów przez ich wydłużenie oraz zwiększenie kosztów,
  • skutecznej komunikacji i porozumiewania się, w tym uważnego słuchania współpracowników i innych interesariuszy projektu.
CZYTAJ WIĘCEJ

INFORMACJE ORGANIZACYJNE


Oferujemy organizację tego szkolenia również w formule zamkniętej. W takiej sytuacji usługa jest dostosowywana do życzeń konkretnego Klienta, a przyjęte rozwiązania opierają się na analizie potrzeb danego przedsiębiorstwa. Serdecznie zapraszamy do współpracy.

CZYTAJ WIĘCEJ
Dla kogo

Dla kogo?

Osoby pracujące metodą projektową / chcące rozwinąć swoją wiedzę z tego zakresu
Trener

Trener

Tomasz Kurek
Efekty

Miejsce i Termin

Prosimy o kontakt - -
Cena

Cena

1 899 netto zł

Zapisz się na szkolenie

 
 
 

JESTEŚMY CERTYFIKOWANĄ INSTYTUCJĄ SZKOLENIOWĄ

Standard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0

POSIADAMY CERTYFIKAT
POSIADAMY AKREDYTACJE PARP

Najmocniejszą stroną szkolenia były jego praktyczne aspekty oraz możliwość zastosowania nabytej wiedzy w pracy.

Uczestnik szkolenia “Kierownik-Lider-Przywódca. 2- dniowe warsztaty praktyczne z zakresu efektywnego zarządzania zespołem”


Najmocniejszą stroną szkolenia był prowadzący p. Rafał Błachowski, który przekazał nam ogrom wiedzy. Trener jest niesamowitym profesjonalistą i człowiekiem z pasją.

Uczestnik szkolenia “Profesjonalna obsługa klienta i sprzedaż z wykorzystywaniem telefonu. Warsztaty praktyczne z wykorzystywaniem nagrań audio”


Szkolenie odbyło się w dobrej atmosferze, a prowadzący był bardzo otwarty.

Uczestnik szkolenia “Automatyzacja marketingu - 2- dniowe warsztaty praktyczne”


Szkolenie zawierało praktyczne ćwiczenia-warsztaty, kontakt z kamerą oraz pracę na przykładach, a nie na pokazie slajdów.

Uczestnik szkolenia “Skuteczne techniki sprzedaży”


Najmocniejszymi stronami szkolenia były dynamika, praktyczne przykłady, warsztatowa forma wykładów.

Uczestnik szkolenia “Zarządzanie projektami metodą łańcucha krytycznego oraz wykorzystywanie narzędzi informatycznych wspierających zarządzanie projektami i procesami w firmie”


Cenną stroną szkolenia był bardzo dobry przekaz wiedzy oraz różnorodność zastosowanych metod pracy.

Uczestnik szkolenia “Warsztat doradczy w miejscu pracy doskonalący standardy obsługi klienta i technik aktywnej sprzedaży”


Najmocniejszą stroną szkolenia było przedstawienie możliwości, jakie daje internet w sprzedaży i obsłudze klienta.

Uczestnik szkolenia “Wykorzystanie automatycznego marketingu w rozwoju sprzedaży firmy”


Najlepszym elementem szkolenia było położenie nacisku na praktykę sprzedaży.

Uczestnik szkolenia “Efektywne tworzenie baz danych oraz prowadzenie akcji telemarketingowych”


Najmocniejszymi stronami szkolenia były przedstawienie filozofii, praktyczne porady, możliwość konsultacji po wprowadzeniu SCRUMA do organizacji.

Uczestnik szkolenia “Scrum w Praktyce (z symulacją Scrum Droid)”


AKAT Usługi Doradcze jest firmą skoncentrowaną na kliencie i na jego zadowoleniu, a realizowane przez nią szkolenia są dostosowywane do realnych potrzeb, co stanowi główny powód naszego zadowolenia. Oba szkolenia okazały się bardzo przydatne w naszej firmie i z całą pewnością, uzyskana wiedza i umiejętności będą generowały dalsze korzyści.

Przedstawiciel firmy, dla której zrealizowano szkolenia: “Automatyzacja marketingu. Warsztat praktyczny” oraz “Wykorzystanie mediów społecznościowych w marketingu i sprzedaży”

Zaufali nam

itxon.png
volkswagen.png
empirica .png
Architekci.png
sitech.png
Avenir Medical 1.jpg
Doti.png
COMPTA.png
Logbox.png
BabyMerc.png
bonduelle.png
schipolska.png
Czasnaherbate.png
spolem1.png
RCcloud.png
geo-sport.png
timecamp.png
medicus.png
Earp Integration.png
Świeże na talerze.png
semper.png
Julia.png
3play.png
vba.png
topus-logo.jpg
miastoprojekt.png
logo.png
Grafen Polska Sp. z o.o..png
red.png
atel.png
resulto sp. z o.o..png
hamilton.png
BEWA.png
mostostal.png
Sanden.jpg
GFcorp.png
gddkia.png
mitsubishi.png
dolnoslascy_pracodawcy.png
sensDx.png
GoldenLion.png
Spolem.png
oring.png
Comfort.png
szchipolska.png
PEG.png
Flexvision.png
IGES.png
epore.png
Logistik.png

SZYBKI KONTAKT

 
 
 

ODWIEDŹ NAS NA:

Logotyp Akat consulting