- Temat szkolenia:
- Kod szkolenia:
- Rodzaj szkolenia:
- Forma szkolenia:
- Obszary szkolenia:
- Dla kogo:
Właściciele firm, kierownicy projektów i wszyscy pracownicy, którym zależy na sprawnej i efektywnej komunikacji w zespole.
Informacje
organizacyjne
2 dni
16 godzin
do uzgodnienia, zgodnie z preferencjami Klienta
Program szkolenia
Poznaj harmonogram szkolenia:
1. Runda otwarcia
- Przedstawienie programu
- Przedstawienie trenera i uczestników
- Zebranie oczekiwań uczestników dotyczących szkolenia
- Ustalenie reguł współpracy
- Wzajemne poznanie uczestników i prowadzącego, wytworzenie optymalnego klimatu emocjonalnego, ustalenie zasad dyscypliny pracy
2. Miękka komunikacja = twarde wyniki
- Dlaczego współpraca i celowa komunikacja w zespole jest ważna?
- 3 funkcje komunikacji
– Atmosfera i relacje – otwartość i szacunek dla innych
– Wyniki – dostęp i przekazywanie informacji oraz praca na danych
– Współpraca – nastawienie na cel i odpowiedzialność
Ćwiczenie komunikacyjne, którego celem jest integracja zespołów.
3. Koło komunikacji – jak wpływamy na drugą stronę?
- Spójność i wiarygodność, czyli komunikacja poza słowami
- Język ciała – na co zwracać uwagę, by wiarygodnie i efektywnie się porozumiewać?
- Głos – jak nasz sposób wypowiedzi, wpływa na efekt jaki osiągamy w rozmowie?
- Co to są gry statusowe, walka o pozycję? Status wysoki, niski i dynamiczny – jak go budować i korzystać z niego we współpracy?
Ćwiczenie komunikacyjne
1. Jak mówić, by dobrze się komunikować – różne style mówienia i ich efekty
- Jak przekazywać informacje, znaczenie precyzji wypowiedzi
Mocny język- technika konkretyzowania
Ćwiczenie komunikacyjne – powiedź to innymi słowami.
2. Dialog – poznawanie i łączenie perspektyw
- Pytanie i uważne słuchanie w celu uniknięcia nieporozumień
- Prowadzenie dialogu i nastawienie na rozwiązania – doskonalenie umiejętności zadawania odpowiednich pytań
- Kontraktowanie i umawianie się na współpracę
- Język rozwiązań – technika współpracy i nastawienia na działanie
Praca warsztatowa, której celem jest uruchomienie dialogu pomiędzy zespołami.
3. Feedback w zespole
- Udzielanie informacji zwrotnych – niezbędne narzędzie współdziałania
- FUKO – praktyczny algorytm feedbacku
- Jak krytykować, by zachęcać do zmiany zachowania?
- Jak chwalić, by wzmacniać relację i zachęcać do jego kontynuowania działania?
4. Asertywność we współpracy – jak rozmawiać w trudnych sytuacjach?
- Przekazywanie trudnych informacji
- Odmawianie – jak optymalnie przekazywać informację, że to, czego sobie życzysz, nie jest możliwe do realizacji
5. Podsumowanie i zakończenie
Korzyści ze szkolenia
- efektywna współpraca w zespole
- nabycie umiejętności jasnego i klarownego przekazywania informacji
- zdolność do prowadzenia dialogu we współpracy oraz udzielania czytelnych informacji zwrotnych
- nabycie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych w zespole
Zainteresowany szkoleniem?
Wypełnij krótki formularz - nasz Specjalista ds. Szkoleń skontaktuje się z Państwem, by ustalić szczegóły.
Kim jesteśmy
Jesteśmy firmą szkoleniowo-doradczą z kilkunastoletnim doświadczeniem.
- współpracujemy z około 90-osobowym zespołem trenerów różnych specjalizacji,
- zrealizowaliśmy blisko 42 000 godzin doradczych i szkoleniowych,
- posiadamy certyfikat DEKRY poświadczający spełnianie Standardu Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 2.0,
- średnia ocena usług, które zrealizowaliśmy, to aż 4,8 w 5 stopniowej skali.
Zaufali nam
Inne szkolenia
Poznaj naszą ofertę szkoleń dedykowanych