Potrzebujesz szkolenia?

Wypełnij formularz!

Szybki kontakt

Zadzwoń już teraz!

Kreatywność i innowacje: Szkolenia promujące kreatywne myślenie i innowacyjność w rozwiązywaniu problemów i rozwijaniu nowych produktów lub usług w oparciu o DESIGN THINKING

Kreatywność i innowacje: Szkolenia promujące kreatywne myślenie
MND14
Szkolenie dedykowaneMND14
stacjonarne
menadżerskie
  • Pracownicy kreatywni i innowatorzy chcący rozwijać swoje umiejętności i poszerzać horyzonty myślenia.
  • Menedżerowie i liderzy zespołów pragnący wprowadzić kulturę innowacji w swojej organizacji.
  • Dla wszystkich, którzy chcą:
    • Rozwijać swoje myślenie kreatywne i innowacyjne.
    • Zwiększyć swoją efektywność w rozwiązywaniu problemów.
    • Stworzyć nowe produkty lub usługi.
    • Budować silniejsze zespoły projektowe.
    • Wdrażać innowacje w swojej organizacji.

Informacje
organizacyjne

Liczba dni szkolenia:
2 dni
Liczba godzin szkolenia:
16 godzin
Miejsce szkolenia:
do uzgodnienia, zgodnie z preferencjami Klienta

Program szkolenia

Poznaj harmonogram szkolenia:

Moduł 1: Wprowadzenie do kreatywności i innowacyjności

  • Określenie znaczenia kreatywności i innowacyjności w biznesie.
  • Charakteryzowanie różnic między kreatywnością a innowacyjnością.
  • Opisywanie wpływu kreatywności na rozwój organizacji.
  • Przegląd historycznych przykładów kreatywności i innowacji.
  • Omówienie podstawowych teorii kreatywności.

 

Moduł 2: Design Thinking – Wprowadzenie

  • Wyjaśnienie procesu Design Thinking.
  • Opisywanie poszczególnych etapów Design Thinking.
  • Analiza korzyści z zastosowania Design Thinking w biznesie.
  • Przykłady zastosowania Design Thinking w firmach.
  • Ćwiczenie: Tworzenie mapy empatii.

Moduł 3: Empatyzacja – Zrozumienie użytkowników

  • Wyjaśnienie znaczenia empatii w procesie projektowania.
  • Metody zbierania informacji o użytkownikach (wywiady, obserwacje).
  • Analiza potrzeb i problemów użytkowników.
  • Ćwiczenie: Tworzenie person użytkowników.
  • Dyskusja: Jak empatia wpływa na tworzenie innowacyjnych rozwiązań?

 

Moduł 4: Definiowanie problemów

  • Metody analizy i syntezy zebranych danych.
  • Identyfikacja głównych problemów i wyzwań użytkowników.
  • Techniki definiowania problemów (np. „How Might We” questions).
  • Ćwiczenie: Definiowanie problemu na podstawie zebranych danych.
  • Przykłady dobrze zdefiniowanych problemów i ich wpływ na proces innowacji.

 

Moduł 1: Ideacja – Generowanie kreatywnych pomysłów

  • Techniki generowania pomysłów (burza mózgów, mind mapping).
  • Stymulowanie kreatywności w zespole.
  • Metody selekcji najlepszych pomysłów.
  • Narzędzie SCAMPER do rozwijania pomysłów.
  • Ćwiczenie: Crazy8 – Szybkie generowanie pomysłów.

Moduł 2: Prototypowanie

  • Znaczenie prototypowania w procesie innowacji.
  • Rodzaje prototypów (papierowe, cyfrowe, fizyczne).
  • Szybkie prototypowanie jako metoda testowania pomysłów.
  • Ćwiczenie: Tworzenie prostego prototypu wybranego rozwiązania.
  • Przykłady udanych prototypów i ich wpływ na finalny produkt.

 

Moduł 3: Testowanie prototypów

  • Metody testowania prototypów z użytkownikami.
  • Zbieranie i analiza feedbacku od użytkowników.
  • Iteracyjne poprawianie prototypów na podstawie testów.
  • Ćwiczenie: Testowanie prototypów w grupach i zbieranie feedbacku.
  • Przykłady iteracji i ulepszeń na podstawie testów użytkowników.

 

Moduł 4: Wdrażanie innowacyjnych rozwiązań

  • Planowanie wdrożenia nowych produktów i usług.
  • Metody zarządzania zmianą w organizacji.
  • Narzędzia wspierające proces wdrożenia (np. roadmapy, KPI).
  • Ćwiczenie: Opracowanie planu wdrożenia dla wybranego rozwiązania.
  • Przykłady firm, które skutecznie wdrożyły innowacyjne rozwiązania.

 

Korzyści ze szkolenia

Efekty, które osiągnie uczestnik po ukończeniu szkolenia:

  • Określa znaczenie kreatywności i innowacyjności w biznesie.
  • Zna etapy procesu Design Thinking.
  • Charakteryzuje metody zbierania informacji o użytkownikach.
  • Opisuje techniki generowania pomysłów.
  • Zna metody testowania prototypów.
  • Stosuje metody zbierania danych o użytkownikach.
  • Definiuje problemy użytkowników na podstawie zebranych danych.
  • Generuje kreatywne pomysły za pomocą różnych technik.
  • Tworzy prototypy wybranych rozwiązań.
  • Testuje prototypy i zbiera feedback od użytkowników.
  • Wykazuje otwartość na innowacyjne i kreatywne rozwiązania.
  • Jest gotów do iteracyjnego poprawiania swoich pomysłów na podstawie feedbacku.

Zainteresowany szkoleniem?


Wypełnij krótki formularz - nasz Specjalista ds. Szkoleń skontaktuje się z Państwem, by ustalić szczegóły.

1
Dane firmy
2
Zakres szkoleń
3
Zgody
Nazwa firmy *
NIP *
Osoba kontaktowa *
Numer telefonu *
E-mail *
Czy mają już Państwo wybrany temat/tematy szkoleń? *
Obszary szkoleń, którym są Państwo zainteresowani *
Inne obszary szkoleń *
Jaka jest grupa docelowa szkolenia? Kto będzie uczestnikiem? *
Jaką formą szkolenia są Państwo zainteresowani? *
Gdzie chcieliby państwo odbyć szkolenie stacjonarne? *
Proszę podać adres *
Ile dni szkoleniowych
Państwa interesuje
Ilu pracowników chcieliby Państwo oddelegować na szkolenie?
Kiedy chcieliby Państwo rozpocząć szkolenie?
*
Chcielibyście nam coś jeszcze przekazać - to jest to miejsce - piszcie śmiało!
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych *
Zgoda na otrzymywanie połączeń głosowych *
Zgoda na otrzymywanie wiadomości elektronicznych *

Kim jesteśmy

Jesteśmy firmą szkoleniowo-doradczą z kilkunastoletnim doświadczeniem.

4.8/5

Zaufali nam

Inne szkolenia

Poznaj naszą ofertę szkoleń dedykowanych

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies,
zgodnie z Polityką prywatności.