Potrzebujesz szkolenia?

Wypełnij formularz!

Szybki kontakt

Zadzwoń już teraz!

Strategie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i klientami z zachowaniem profesjonalizmu

Strategie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i klientami z zachowaniem profesjonalizmu
SPR13
Szkolenie dedykowaneSPR13
stacjonarne
sprzedaż
  • Pracownicy obsługi klienta: z różnych branż (handel, usługi, hotelarstwo itp.)
  • Handlowcy i przedstawiciele handlowi: z różnych sektorów
  • Menedżerowie: chcący doskonalić umiejętności swoich zespołów
  • Każdy, kto ma kontakt z klientami w swojej pracy

Informacje
organizacyjne

Liczba dni szkolenia:
2 dni
Liczba godzin szkolenia:
16 godzin
Miejsce szkolenia:
do uzgodnienia, zgodnie z preferencjami Klienta

Program szkolenia

Poznaj harmonogram szkolenia:

Moduł 1: Podstawy zarządzania konfliktami z klientami

  • Definiowanie konfliktów z klientami oraz analiza ich głównych cech charakterystycznych.
  • Charakteryzacja różnych typów konfliktów z klientami, takich jak konflikty interpersonalne, związane z produktami/usługami oraz konflikty wartości.
  • Kim jest trudny klient? Analiza cech i zachowań trudnych klientów.
  • Typologia trudnych klientów w procesie sprzedaży – rozpoznawanie typów i specyficznych wyzwań związanych z każdym z nich.
  • Analiza przyczyn powstawania konfliktów z klientami i sposoby ich zapobiegania.

Moduł 2: Komunikacja interpersonalna w trudnych sytuacjach z klientami

  • Zasady efektywnej komunikacji w kontekście konfliktów z klientami.
  • Techniki aktywnego słuchania i ich znaczenie w zarządzaniu konfliktami z klientami.
  • Rola empatii i asertywności w komunikacji z trudnymi klientami.
  • Strategie radzenia sobie z agresywnym zachowaniem i negatywnymi emocjami klientów.
  • Praktyczne ćwiczenia komunikacyjne – symulacje trudnych rozmów z klientami.

Moduł 3: Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji w relacjach z klientami

  • Metody identyfikacji problemów z klientami i analiza ich przyczyn.
  • Techniki twórczego rozwiązywania problemów w sytuacjach konfliktowych z klientami.
  • Proces podejmowania decyzji w sytuacjach konfliktowych z klientami.
  • Narzędzia wspomagające podejmowanie decyzji w trudnych sytuacjach z klientami.
  • Przykłady i analiza studiów przypadków z różnych branż.

Moduł 4: Zarządzanie stresem w trudnych sytuacjach z klientami

  • Zrozumienie źródeł stresu związanych z obsługą trudnych klientów i jego wpływu na pracę menadżera.
  • Techniki radzenia sobie ze stresem w interakcjach z trudnymi klientami.
  • Znaczenie równowagi między pracą a życiem prywatnym w zarządzaniu stresem związanym z klientami.
  • Praktyczne ćwiczenia relaksacyjne i techniki mindfulness dostosowane do sytuacji z klientami.
  • Budowanie strategii długoterminowego zarządzania stresem w relacjach z klientami.

Moduł 1: Strategie prewencyjne i budowanie pozytywnych relacji z klientami

  • Proaktywne techniki budowania pozytywnych relacji z klientami.
  • Znaczenie komunikacji w budowaniu zaufania i długoterminowych relacji z klientami.
  • Praktyczne strategie zapobiegania problemom i konfliktom z klientami.
  • Rola feedbacku i jego efektywne wykorzystanie w poprawie relacji z klientami.
  • Analiza skutecznych działań prewencyjnych w przypadku najczęstszych problemów z klientami.

Moduł 2: Praktyczne techniki negocjacji w trudnych sytuacjach z klientami

  • Kluczowe zasady skutecznych negocjacji z trudnymi klientami.
  • Techniki negocjacyjne dostosowane do specyfiki trudnych klientów.
  • Rozpoznawanie i radzenie sobie z technikami manipulacyjnymi stosowanymi przez klientów.
  • Strategie wypracowywania kompromisów i rozwiązań win-win.
  • Symulacje negocjacji z trudnymi klientami – praktyczne ćwiczenia.

 

Moduł 3: Zarządzanie eskalacją i rozwiązywanie konfliktów

  • Metody zarządzania eskalacją problemów i konfliktów z klientami.
  • Procedury i techniki skutecznego rozwiązywania eskalowanych sytuacji.
  • Rola przełożonych i zespołu wsparcia w rozwiązywaniu trudnych sytuacji z klientami.
  • Dokumentowanie i analiza przypadków eskalacji w celu poprawy procesów.
  • Przykłady i analiza studiów przypadków eskalacji konfliktów z klientami.

Moduł 4: Ocena efektywności i doskonalenie umiejętności

  • Metody oceny efektywności działań w zarządzaniu trudnymi klientami.
  • Kluczowe wskaźniki sukcesu w obsłudze trudnych klientów.
  • Proces ciągłego doskonalenia umiejętności zarządzania trudnymi klientami.
  • Planowanie działań rozwojowych na podstawie ocen i feedbacku.
  • Opracowanie planu osobistego rozwoju w zakresie zarządzania trudnymi klientami.

Korzyści ze szkolenia

Efekty, które osiągnie uczestnik po ukończeniu szkolenia:

  • Określa główne cechy charakterystyczne konfliktów z klientami.
  • Charakteryzuje różne typy konfliktów z klientami, w tym konflikty interpersonalne, związane z produktami/usługami oraz wartościami.
  • Opisuje cechy i zachowania trudnych klientów oraz ich typologię w procesie sprzedaży.
  • Zna metody prewencyjne budowania pozytywnych relacji z klientami.
  • Rozumie podstawowe zasady skutecznych negocjacji z trudnymi klientami.
  • Stosuje techniki aktywnego słuchania w zarządzaniu konfliktami z klientami.
  • Asertywnie komunikuje się z trudnymi klientami, radząc sobie z agresywnym zachowaniem i negatywnymi emocjami.
  • Analizuje przyczyny problemów z klientami i skutecznie podejmuje decyzje w sytuacjach konfliktowych.
  • Wykorzystuje techniki negocjacyjne dostosowane do specyfiki trudnych klientów.
  • Planowo radzi sobie ze stresem związanym z obsługą trudnych klientów, stosując techniki relaksacyjne.
  • Wykazuje gotowość do konstruktywnego rozwiązywania konfliktów z klientami.
  • Praktykuje proaktywne podejście do budowania i utrzymywania pozytywnych relacji z klientami.

Zainteresowany szkoleniem?


Wypełnij krótki formularz - nasz Specjalista ds. Szkoleń skontaktuje się z Państwem, by ustalić szczegóły.

1
Dane firmy
2
Zakres szkoleń
3
Zgody
Nazwa firmy *
NIP *
Osoba kontaktowa *
Numer telefonu *
E-mail *
Czy mają już Państwo wybrany temat/tematy szkoleń? *
Obszary szkoleń, którym są Państwo zainteresowani *
Inne obszary szkoleń *
Jaka jest grupa docelowa szkolenia? Kto będzie uczestnikiem? *
Jaką formą szkolenia są Państwo zainteresowani? *
Gdzie chcieliby państwo odbyć szkolenie stacjonarne? *
Proszę podać adres *
Ile dni szkoleniowych
Państwa interesuje
Ilu pracowników chcieliby Państwo oddelegować na szkolenie?
Kiedy chcieliby Państwo rozpocząć szkolenie?
*
Chcielibyście nam coś jeszcze przekazać - to jest to miejsce - piszcie śmiało!
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych *
Zgoda na otrzymywanie połączeń głosowych *
Zgoda na otrzymywanie wiadomości elektronicznych *

Kim jesteśmy

Jesteśmy firmą szkoleniowo-doradczą z kilkunastoletnim doświadczeniem.

4.8/5

Zaufali nam

Inne szkolenia

Poznaj naszą ofertę szkoleń dedykowanych

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies,
zgodnie z Polityką prywatności.